2018. január 12., péntek

Bullet Journal, azaz tudatos tervezés


Sziasztok! Először is boldog újévet minden kedves olvasómnak! Remélem mindenkinek jól kezdődött az új éve, és sikerekben gazdagon fog telni. 
Ma egy olyan bejegyzéssel jöttem, amit már nagyon régóta terveztem megosztani veletek. Ez pedig nem más, mint az én bullet journal-om. Mint sokan mások, én is belekezdtem a tudatos tervezésbe 2018-ban. Ha érdekel, hogy hogy néz ki az én BuJo-m akkor tarts velem! Ha pedig kíváncsi vagy, hogy néz ki a Januári tervezőm, akkor komment formájában jelezd.

„Ahelyett, hogy előre aggódnánk, mi lenne, ha inkább előre gondolkoznánk és terveznénk?”
(Winston Churchill)


Mit is takar valójában a Bullet Journal?
Tulajdonképp a To-Do listák, naplók és tervezők egyvelege. Számon tudod tartani a programjaidat, fontos dátumaidat, de még a szokásaidat, hangulatodat vagy akár azt is, hogy egy adott nap hány órát aludtál. Mindezek mellett kiélheted kreativitásodat is, ugyan is kedvedre díszítheted és alakíthatod. Csak a saját képzeleted szabhat határt.




Nekem egy Leuchtturm1917 A/5 pontozott lapú füzetem van. Sajnos nem a legolcsóbb füzet, de úgy gondoltam, hogyha végre belevágok, akkor megéri egy jó minőségű noteszra áldozni. A füzet elején található egy három oldalas jegyzék, ahol a notesz tartalmát lehet számon tartani. Utána pedig 249 pontozott és számozott oldal található. A notesz legvégén pedig egy praktikus zseb is van, ahol én személy szerint képeket és matricákat tárolok.




Már a füzet megvétele előtt elkezdtem gondolkozni azon, hogy hogyan is fog kinézni az én személyre szabott határidőnaplóm. Mivel fogom feldíszíteni és feldobni az oldalakat. Milyen beosztásokat fogok követni, illetve mire lesz szükségem.
A díszítést illetően sokat tanakodtam. Végül egy kis Pinterest és Instagram szörfölés után, oda lyukadtam ki, hogy rajzolni és ragasztani is szeretnék. Így rászabadítottam magam a nyomtatónkra, és kinyomtattam mindenféle képet, ami tetszett, illetve el tudtam képzelni az én kis naptáramban. Ez a ragasztós módszer azért is jó, mert ha lusta vagy rajzolni, esetleg nem olyan jó a kézügyességed akkor jó alternatíva a ragasztás. Illetve tökéletesen el lehet fedni vele az átütő filcek nyomát.

Ha kíváncsiak vagytok rá, hogy hogyan néz ki a Januári tervezőm, akkor jelezzétek valamilyen formában!

(a bejegyzésben szereplő képeken –kivéve az első- a saját BuJo-m látható)

2 megjegyzés:

  1. Engem nagyon érdekelne, hogyan néz ki a januári része :D
    Én is használok/használtam BuJot, rám fér az inspiráció hozzá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nagyon szívesen megosztom veletek. Remélem tudsz inspirálódni majd belőle.

      Törlés